Wednesday, October 20, 2010

berada di atas jalan raya...memenatkan...

kalau memandu...jangan buat highway/jalan tu macam bapak kita yang punya.... (ada tulis nama ke....?kalau ada sila berlagak ok...kalau xde...sendiri mau ingat la...) hmmm...penat!

kadang2 bila memandu di jalan raya...hati asyik berdebar2 je....nak2 kalau sangkut kat jem roti...letih...!mana nak melayan kenderaan2 yang bersusun atas jalan...mana nak melayan perasaan lagi...hadoi...letih2...pemandu2 kat Malaysia ni...boleh tahan gak perangai x menyabarnye...stitch pon...kadang2...opssss!hehehehe

kepada penunggang2 motor...sila menunggang dengan berhemah ye...jangan main redah je...habis semua nak sapu...nak sondol...main langgar je side mirror kereta orang...main cium je bontot kereta orang...bagus sangat la tu eh...?sekali aku bukak pintu kereta kat tengah2 laman tu baru korang tau...alang2 nak menjahanamkan harta orang kan...biar tanggal pintu kereta tu xpe...puas ati aku... (mood x puas ati...lampu kereta aku pecah kena cium...)

kepada pemandu2 kereta dan yang seangkatan dengannya...sila la berhemah juga ye...jangan la nak tunjuk samseng sangat...bukan ke mana pon....mencilok sesuka ati korang je....kena aku ada lemah jantung...x pasal2 ke longkang kereta aku...itu pon kalau ke longkang...kalau TERsondol kereta orang lain...x ke susah aku nanti...haish!

kalau kat highway...sila tengok meter kelajuan korang...kalau rasa bawak ala2 nak bersiar2...pandai2 la ke tepi ye...jalan tu bukan nak pakai sorang2...semua orang pon bayar cukai jalan ape...kalau dah duduk kat lane tengah...pastu tengok kereta lain dah memotong kiri dan kanan...x paham2 lagi ke...?adoiii.... (mood x puas ati lagi...bawak 60km/j kat lane tengah...apakah...?)

akhir kata....jadilah pemandu yang berhemah dan bertimbang rasa...

1 comment:

  1. begitu lah wak....dah jadi budaya pemandu di negara kita

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails