Sunday, December 19, 2010

apakah tujuan berblog...?

selamat pagi semua!

celik2 mata je stitch terus buka laptop....buka fb dan blog...berjalan2 di berberapa blog....dan tiba2 terfikirkan sesuatu....apa tujuan stitch berblog sebenarnya...?hmmm...

dulu masa mula2 stitch berblog....blog ni adalah tempat untuk stitch bercerita mengenai diri stitch sendiri...apa yang stitch lalui...apa yang stitch lihat...apa yang stitch rasa....

tapi....baru2 ni selera untuk berblog dah mula pudar....stitch jadi tak reti nak bercerita lagi....kenapa...?bila ada yang mula mempersoalkan apa yang stitch tulis....bila ada yang menetapkan apa yang perlu dan tak perlu stitch cerita....ahhhh....mood berblog itu terbang melayang...meninggalkan stitch terkapai2 sendirian...

apa perlu stitch lakukan...?berundur...?atau teruskan...?mengikut kata hati...?atau mendengar kata orang lain....?

Saturday, December 18, 2010

lakukan sesuatu....

morning!muahahaha...stitch baru bangun selepas ketiduran selama berberapa jam....huhuhu...kepenatan seyh!banyak betul keje hari ni....

sedang memikirkan sesuatu untuk dilakukan....pastinya malam ni susah nak tidur....ye la...dah pukul berapa sekarang ni kan....baru je bangun kot...takkkan nak sambung tidur lagi...huhuhu...

Wednesday, December 15, 2010

pertengahan bulan di bulan terakhir...

15 Disember....ada sapa² sambut hari lahir hari ni tak...?selamat hari lahir ye....dah setengah bulan berlalu di bulan terakhir tahun 2010 ni...

sudah tertunaikah azam tahun ni....?stitch punya azam Alhamdulillah...ada yang berjaya dilaksanakan...dan ada jugak yang akan dijayakan pada tahun 2011 nanti...insyaAllah....

untuk azam 2011...balik ni baru nak fikir...hehehehe...nanti dah tau apa nak dicapai akan stitch war²kan pada umum ye...ewah....

mandi laut...?

wink²....ape kesahnye ni...?pepagi lagi dah nak ke laut ke...?huhuhu....bukan lah....

malam tadi tengok berita kat tv pasal ada buaya tembaga tersesat kat pantai Teluk Cempedak...wooooo.....seramnye!!!!jadi...sila berhati² kalau ada niat nak pegi mandi laut....

nasib baik la stitch tak berapa minat nak mandi manda kat laut ni....hehehehe...selamat stitch...

Tuesday, December 14, 2010

aku sayang kamu...

tiba2 stitch teringat cerita pagi tadi....bersembang dengan teman baik stitch di fb..."aku pegnen.."ok...stitch rasa macam nak melompat je baca ayat tu....

dia teman paling baik yang stitch ada...dia ada di saat stitch susah dan senang....dia ada menjadi pendengar yang baik...menjadi penasihat x bertauliah walaupon kadang2 nasihat dia tu stitch x dengar pon....hehehehe...

bila dia sampaikan berita tu...pasti la stitch happy sangat...penantiannya berakhir sudah....kini dia sedang melalui fasa yang menggembirakan....dia dah boleh menjawab dengan senyuman bila ramai yang bertanya "dah ada ke belum...?"

stitch sayang dia....semoga semuanya berjalan dengan baik untuknya dan kandungannya....x sabar nak memangku seorang lagi anak buah...hehehe...

take care sayang....aku sayang kamu...

mood ke laut...

owh...di hujung2 tahun ni....di musim2 tengkujuh ni....mood stitch pon terbang melayang...x tau ke mana peginye...huhuhu...ke laut agaknye...

perasaan nak menulis hilang...perasaan terhadap blog kosong....kadang2 ada cerita...tapi hilang penyusunan ayat....haish!camne nak buat ni yek...?perlukah mengambil cuti rehat?ataupon pegi jumpe doktor amek mc...?huhuhu....

mungkin patut pergi bercuti kot...sapa mau ikut...?

Friday, December 10, 2010

'TER' lagi untuk hari ini...

ok...pagi tadi dah sekali TER....dan petang ni sekali lagi TER...TERkurang ajar...huhuhu...sorry la sape² yang kena tu...i tak bersalah ok...dan takkan mengaku salah....huh!

kes salah alamat je pon...dan kesilapan itu tidak menjejaskan apa² ok...budak tu antar sendiri kot invois² tu ke opis...apa masalahnye...?memang sah² sampai...budak tu pon dah bertahun buat keja dia...tau la dia nak cari mana patut dia tuju...

kalau bab nak mengenakan orang....laju je kan....nak suruh orang luar nampak ko tu berkuasa kat sini ke...?huh!berkuasa la sangat...!sebab berkuasa la sesedap mulut je ko petik nama aku kan...?aaa....memang cari pasal la tu....

masalahnye...dah tau salah...pegi la betulkan...hubungi sapa² yang berkenaan...g serang budak antar invois tu buat ape...?memang dia jawab tak tau je la...dah bukan keje dia kot...haish!x pasal² je stitch angin petang² jumaat ni....adeh....dan x pasal² jugak stitch menjadi kurang ajar....huhuhu...menyesal la pulak!

sorry la...tak sengaja nak berangin...TER katanye... :p

sopan santun di pagi jumaat...

pagi jumaat yang hening ni....tiba² pulak stitch menjadi TERsopan...hahaha...TER ok...bukan secara sengaja...dah sedia maklum...diri ni bukan la dalam kategori lemah gemalai dan bersopan santun...huhuhu...jadi kalau tiba² jadi sopan itu maknanya "sesuatu" telah berlaku...jeng...jeng...jeng...

jangan risau...takde apa² yang pelik pon berlaku...semuanya berjalan seperti biasa...cuma masalah pemakaian baju jek...nak melaram lebih katenye hari ni....dan akibat dari itu...TERpaksa la menjadi seorang yang bersopan...kuikuikui....

baju stitch pakai arini kainnye ketat...ala² duyung gitu...huhuhu...so tak boleh nak langkah besar²...tu pasal le jadi gadis melayu yang sopan pagi ni...hmmm...dah separuh jalan rasa nyesal pulak pakai baju ni....melambatkan sungguh la!aunty yang buat baju tu la....dah suruh wat belah...taknak...(ada jugak tukang jahit yang tak mengikut kehendak pelanggan yek...) kalau belah kan senang stitch nak jalan...x payah nak langkah kecik²...haish!

moral of the story....kalau dah kena jalan kaki nak ke pejabat...lintas jalan yg sibuk dan besar sampai 3,4 lane....tak payah la nak pakai baju ala² g kenduri kawen...huhuhu...menyusahkan....nanti kang tak pasal² je tersungkur kat tengah² jalan tu...malu!!!!!

~ ~ ada sape² nak jemput stitch balik keje tak...?huhuhu...malas nak jalan la....

Monday, December 6, 2010

kalau ye pon murah....

"kitorang pakai seksi² camni untuk korang la..."

adeh....perempuan oh perempuan....kenapa la begitu statement yang keluar dari mulut ko ha...?menjatuhkan kaum perempuan tol la!sengal ke ape ko ni...?terngiang² lagi ayat tu kat telinga stitch....huh!

kalau ye pon ko begitu...tak perlu la terlalu berbangga sampai nak canang ke seluruh alam....sampai semua orang boleh dengar....cukup simpan kata² itu untuk diri sendiri je...kalau nak bagi orang tau jugak...cakap je kat pakwe ko....sudah...biar dia je yang dengar...

tak pasal² member sebelah stitch terkeluar ayat "so cheap!" kan...dah tak pasal² orang cop ko tu murah...hmmm...kalau ye pon murah...jangan la begitu sayang....

Tuesday, November 30, 2010

kebaikan yang disalahgunakan

sapa kat sini yang berhati lembut...?dalam bahasa pasarnye cepat cair la....tak boleh la nak tengok orang lain susah sikit....cepat je nak tolongnye...cepat je nak menitik air matanye...huhuhu...syahdu²...ada masa²nya kita boleh jadi macam tu...tapi kalau selalu sangat begitu...satu hari nanti orang pasti akan mempergunakan kelemahan kita tu....betul tak...?ada sapa² pernah lalui situasi macam tu tak?

kadang² kita sendiri yang rasa serba salah bila menempuh situasi macam tu...tak tolong...kesian...kalau tolong...rasa macam orang ambik kesempatan la pulak...huhuhu....camne nak buat tu...?

nak tolong...biar ikhlas...jangan harapkan balasan...(betul la tu...)tapi...nak tolong pon biar berpada²...jangan sampai disalahgunakan dan menyusahkan diri sendiri di kemudian hari nanti....

pandai² la beringat....

Monday, November 29, 2010

huru hara

morning semua...salam pagi isnin....

hari ni keadaan stitch agak huru hara....sebab malam tadi hujan kot....huhuhu....pagi tadi bangun lambat...6.23 baru sedar ye......haish!mimpi ape yang best sangat malam tadi pon tak tau la...huhuhu...

bangun² je rasa pelik sebab jam x bunyi² pon lagi...sekali tengok...hambek kau...!terus melompat dari katil...tak tau la camner rupe stitch masa tu...haru sungguh la...adeh...turun pegi bilik air pon main lompat je anak tangga tu...takde nak sopan² lagi dah....itu kalau tergolek....bertambah² la harunye...

bersiap sepantas yang boleh...iron baju pon main langgar je....hmmm...menyampah tol kalau kena situasi² yang macam ni lah!semuanya jadi tak kena...

bawak keta dalam keadaan huru hara memang menakutkan....huhuhu....Alhamdulillah segalanya berjalan dengan baik...trafic lite pon tak payah nak tunggu lama²...parking pon masih banyak yang kosong....kalau tak kena la parking jauh² n menapak la pulak...hmmmm...bernasib baik di situ...

akhirnya sampai di opis sebelum jam 8...masih sempat menapau b'fast dulu sebelum masuk opis tadi...hehehe...

~~ tak sempat nak ber blues di pagi isnin ni...huhuhu...

Sunday, November 28, 2010

jalan2 sampai muntah!

ok...stitch tak tipu ye...takde la sampai muntah...sakit kaki je kot...huhuhu...giler tak sakit....berjalan sampai rasa taknak balik rumah dah semalam...hahaha...sangat melampau ok...maklum le...dah lama tak terlepas macam tu...sesekali terlepas...mula la tak ingat dunia...huhuhu....

kononnye nak meneman teman sekolah mencari laptop untuk kemudahannya berpoya2....berpoya2...?ahaks!zaman sekarang ni...medium untuk berpoya2 terlalu banyak...jadi harus la kena ada laptop kan....hehehe...baru la rancak dunia poya2 kita ni...betul tak...?

cari punye cari...survey punye survey....telek punye telek....tak beli pon....hahahaha....baru nak survey....sesi membandingkan mana yang terbaik...hehehee...emmm....ajak stitch yang memang tak reti pape pasal it...memang ke laut la hasilnye....kalau tanya mana lawa boleh la bagitau....hehehehe...

sambil2 survey laptop tu...stitch pon gatal jugak g survey handphone...kuikuikui....tak dapat2 lagi handphone baru....hmmmm....memendam rasa je la....dan akhirnya dah jumpa yang berkenan di hati...yehaaaaa!maybe minggu depan dah boleh rembat kot...insyaAllah...hehehehe...sabar2...

dah selesai aktiviti ronda2 di Low Yat...kami ke Sungei Wang pulak....teman nak cari hadiah krismas untuk bos dia...ok...sangat susah ye nak mencari...maklum le...takde pengalaman bagi hadiah krismas...hehehe...pening kepala memikirkan hadiah yang sesuai....keputusannya...tak jumpa...huhuhu...

destinasi seterusnya...pasar malam jalan TAR....ok...dah lama tak pergi....jadi macam jakun pulak sekejap bila sampai kat situ...hahaha...kesian...dapat rembat 2 helai tudung...yeah!misi stitch dah tercapai....tinggal misi teman stitch tu je tak selesai lagi....kami ke Sogo dan jumpa barang yang di cari tersebut....heheheh...selesai!

sangat kepenatan semalam....kaki rasa macam nak kejang jek...huhuhu.....jadi hari ini melepak di rumah saja...korang punya aktiviti hujung minggu macam mana pulak...?

Thursday, November 25, 2010

sayang ayah...

"awak anak ayah...ayah taknak awak susah nanti..."

ok...ayat ayah tu buat stitch kehujanan di pagi hari...
huhuhu...sangat tersentuh dengan perhatian sebegitu...
sayang ayah....

kuatkah menghadapi kenyataan itu...?...

kanan keluarga...kiri pulak si cinta hati...tapi bila keluarga tak setuju dengan pilihan hati kita tu...apa lagi yang patut kita buat...?melawan keputusan keluarga...?tak mungkin lah...apa² pon keluarga tetap jadi keutamaan....

tapi macam mana pulak dengan kata hati sendiri...?kuatkah hati ini untuk melupakan si cinta hati...?

Monday, November 22, 2010

bosan!

sejak berpindah ni...emmmm...ada la lebih kurang 2 minggu...rumah dah kemas...tapi suasananya masih lagi di tahap membosankan...huhuhu...kenapa?sebab...astro masih belum pasang...terpaksa la stitch menahan maata menonton tv gabak yang berbintik2 ni ha....kejap terang...kejap malap...kejap ilang terus siarannya...adoi...letih!

minggu lepas seminggu di kampung...jadi x sempat nak melayan rumah ni...huhuhu...minggu ni harus selesaikan semuanya...hah!kalau astro x pasang lagi tu 1 hal la...dvd player pon x berfungsi nih...adeh....bertambah2 la tahap meroyan stitch ni dibuatnye...bosan2...nasib baik ada lappy ni...boleh la layan blog ngan fb..hehehe...

mau rehat2 lah...penat dah mata ni ngadap pc seharian...huhuhuhu...dah loya2 dibuatnye...daaaa...

Thursday, November 18, 2010

niat di hati...

niat di hati nak cuci kereta....tapi macam x kesampaian jek...hujan la...rugi kalau cuci kereta time2 ujan cenggini....nanti kereta cepat kotor...huhuhu...x berbaloi rasanya berpenat mencuci kereta....

niat di hati nak berpoya2...berjalan2...menenangkan hati...tapi hujan membataskan pergerakkan stitch...adeh....berlingkar kat umah je la nampak gayanye ni....

niat di hati nak sambung tido....ok...yang ni bakal jadi kenyataan...hehehe....apa lagi...tarik selimut sekarang...zzzzzz.....

masih bercuti...

morning!dah breakfast?stitch masih lagi bergolek2 kat atas katil ni ha....malas betul nak bangun lah...sejuk2 camni...kalau tarik selimut sambung tidur pon best jugak...hehehehe...ada yang dah masuk kerja ke hari ni...?selamat menjalankan tugas la ye....stitch cuti sampai hujung minggu ni...jangan jeles ye...

hmmmm...camner ngan raya korang semalam...?stitch punya raya biasa2 je...petang semalam hujan....xleh nak ke mana2 pon...stay kat rumah je la....sekarang ni tengah memikirkan apa yang stitch nak buat sepanjang stitch bercuti ni....adeh...bosan jugak cuti lama2 kalau xde pengisian...

korang ada idea x?

Tuesday, November 16, 2010

salam aidiladha...

aktiviti untuk hari esok...

pagi: lepak kat umah je...masak2...buat ape2 yang patut...kalau rajin g tengok orang sembelih lembu kat surau belakang rumah ni....

tengahari: sesi melepaks dan menjamu selera di rumah kawan sekolah....hmmm...lama betul x lepak2 ngan kengkawan...

petang: sesi berpoya2....x sabar menunggu saat itu...

salam aidil adha kepada semua bloggers....

Monday, November 15, 2010

x suka...?jangan tunjuk sangat....

A berkawan ngan B....
A berkapel ngan C....
tapi B x suka dengan C....

1 hari A buat majlis makan2...A jemput B dan C ke majlis tersebut....ketika C sampai B sedang berbual2 dengan A....melihatkan kedatangan C, B mula menarik muka...tidak senang dengan kehadiran C di situ....sebaik saja C duduk semeja dengan mereka, dengan pantas B bangun dan berlalu tanpa kata....

kalau korang duduk kat tempat A...apa yang akan korang buat...kalau korang duduk kat tempat C pulak apa yang korang akan buat...?pihak mana yg korang akan pertahankan...?

Wednesday, November 10, 2010

kawan @ lawan...?

mencari seorang kawan yang betul2 memahami diri kita...yang layak digelar sahabat...bukan la 1 hal yang senang...macam mencari berlian di dalam timbunan pasir di pantai...

seorang kawan yang baik xkan meninggalkan kita di saat kita melakukan kesilapan....seorang kawan yang baik xkan mengabaikan kita di saat kita kesusahan....seorang kawan yang baik xkan sanggup melihat kita terumbang ambing sendirian....

sendirian dan buat hal sendiri lebih baik dari berkawan dengan orang2 yang x tau apa nilai sebuah persahabatan...

Thursday, November 4, 2010

...

dah seminggu x update blog ni....kehilangan selera nak berkongsi rasa...huhuhu...kemalasan melanda....hari ni stitch rasa nak g jenjalan je la....rindu ngan blogger2 lain...dah lama x jenguk diorang...stitch g jalan2 dulu ye....jumpa nanti...daaa...

Thursday, October 28, 2010

sapa nak tolong...?

dah lama rasanya stitch x menulis di lingkaran kehidupan stitch ni...ini semua pasal masa (bz kononnye)....idea (kekeringan)...hmmm...xde modal lah!

sekarang ni tengah sibuk mengemas rumah...stitch baru je berpindah ke rumah yang lebih dekat dengan stesen lrt...(jimat masa ngan duit minyak aku) jadi keadaan rumah sangat lah kritikal suasananya...ada sapa2 nak tolong stitch kemaskan rumah x...?

seminggu ni rasanya x setle kot kemas rumah tu....weekend ni nak balik kampung...dah miss 2 hari untuk sesi mengemas....hari biasa balik kerja pon dah lewat...sikit2 tu boleh la...huhuhu....stress!

Sunday, October 24, 2010

punca kemalangan di Malaysia...

67% berpunca dari faktor manusia
28% berpunca dari keadaan jalan
5% berpunca dari kenderaaan

hmmm...tiba2 pulak tertengok berita...hehehe... (boleh eh tertengok...?) tengok laporan mengenai punca kemalanga nahas bas delima ekspress yang turut melibatkan sebuah van, 2 buah kereta dan sebuah lagi bas lain...dilaporkan punca kepada kemalangan tersebut adalah bas dipandu pada kelajuan 120km/jam...

stitch setuju sangat la dengan peratusan yang dikeluarkan kat atas tu...kalau  kita tengok kat mana2 pon...memang kebanyakkan kemalangan berpunca dari sikap pemandu itu sendiri....x sabar...x bertimbangrasa...x ikut undang2...ish...banyak lagi la...

cuba kalau semua pemandu kat malaysia ni memandu secara berhemah...stitch rasa pasti kadar kemalangan jalan raya akan berkurang kan..

Saturday, October 23, 2010

berhati2 dengan kedai makan yang x ada buku menu...

semalam stitch pegi makan kat satu kedai di seri kembangan...tutttt...hehehehe...stitch mintak buku menu kat akak yang datang amek order tu.... (saja gatal...padahal dah tau nak order apa kot..hehehe...)

ok...buku menu xde kat kedai tu...haish!kedai punye la grand nampak...nak buat buku menu pon payah ker...?uish!xpe la kak...saya order je la.... (hmmm...rasa masakannya biasa2 aje...)

masa nak bayar...tunggu tokey kedai tu kira...boleh tahan gak lambat...adehhh!makanan termasuk air yang di order ada 7 jenis...tokey tu pon kira la harga untuk setiap menu tu...RM21...ok...stitch bayar...dah bayar tu boleh lak buat muka pelik...dia tengok balik menu yang stitch order ngan bil yang dia kira tu...macam salah...ok...kira balik...

yang nak jadi halnye...kali pertama kira..harga tom yam ayam RM4.50....tapi masa kali kedua kira tu harga tom yam ayam dah jadi RM5 pulak...hmmm...kena pulak ngan stitch yang memang x reti nak bising2 tengah2 laman camtu...redha je la...bayar aje la...huhuhu...walaupon dalam ati memang x puas ati...ok..kedai itu akan di pangkah...

pada korang2 semua...lepas ni kalau pegi kedai makan yang xde buku menu...hati2 la...sebab diorang boleh suka2 ati je nak  tukar2 harga makanan tu...kalau ada buku menu aritu...senang sikit nak ajak gaduh...hahaha...

Thursday, October 21, 2010

berubah hati....

topik hot chat di HOT FM pagi ni adalah: berubah hati...
ni semua gara2 kes Rozaliya Mat Lazim yang dilaporkan hilang berberapa hari yang lalu...tapi rupa2nya tuan punya badan tu sendiri yang melarikan diri sebab xnak kawen ngan tunang dia tu...haish!maacam ni punya orang pon ada ke...?

kalau dah xnak tu...bawak2 le bincang...kalau tunang tu xleh di bawak bincang..serahkan aje la pada orang tua...biar diorang yang selesaikan...buat macam ni kan ke menyusahkan ramai orang...adehhh...polis tu banyak lagi keje nak buat cik adik oi!mak ayah pon boleh jatuh sakit dibuatnye....huhuhu...

Wednesday, October 20, 2010

berada di atas jalan raya...memenatkan...

kalau memandu...jangan buat highway/jalan tu macam bapak kita yang punya.... (ada tulis nama ke....?kalau ada sila berlagak ok...kalau xde...sendiri mau ingat la...) hmmm...penat!

kadang2 bila memandu di jalan raya...hati asyik berdebar2 je....nak2 kalau sangkut kat jem roti...letih...!mana nak melayan kenderaan2 yang bersusun atas jalan...mana nak melayan perasaan lagi...hadoi...letih2...pemandu2 kat Malaysia ni...boleh tahan gak perangai x menyabarnye...stitch pon...kadang2...opssss!hehehehe

kepada penunggang2 motor...sila menunggang dengan berhemah ye...jangan main redah je...habis semua nak sapu...nak sondol...main langgar je side mirror kereta orang...main cium je bontot kereta orang...bagus sangat la tu eh...?sekali aku bukak pintu kereta kat tengah2 laman tu baru korang tau...alang2 nak menjahanamkan harta orang kan...biar tanggal pintu kereta tu xpe...puas ati aku... (mood x puas ati...lampu kereta aku pecah kena cium...)

kepada pemandu2 kereta dan yang seangkatan dengannya...sila la berhemah juga ye...jangan la nak tunjuk samseng sangat...bukan ke mana pon....mencilok sesuka ati korang je....kena aku ada lemah jantung...x pasal2 ke longkang kereta aku...itu pon kalau ke longkang...kalau TERsondol kereta orang lain...x ke susah aku nanti...haish!

kalau kat highway...sila tengok meter kelajuan korang...kalau rasa bawak ala2 nak bersiar2...pandai2 la ke tepi ye...jalan tu bukan nak pakai sorang2...semua orang pon bayar cukai jalan ape...kalau dah duduk kat lane tengah...pastu tengok kereta lain dah memotong kiri dan kanan...x paham2 lagi ke...?adoiii.... (mood x puas ati lagi...bawak 60km/j kat lane tengah...apakah...?)

akhir kata....jadilah pemandu yang berhemah dan bertimbang rasa...

ais...ais....ais....

dulu...stitch memang x berapa nak minum2 ais ni...cejukkkk...

sekarang...(x pasti sejak bila) asyek nak order ais jek....boleh kata hari2 la jugak...adehhh...parah ni...pagi2 lagi dah bekpes ngan ais...camne la perutku x membuncit kalo gini gayenye weh!

kesan minum ais...mengalami kepedihan hidung akibat kesejukkan melampau....sekaligus memberikan sedikit sakit kepala...dan selsema jugak...(tisu!tisu!tolong passkan tisu...!) oh...kebuncitan perut juga ye...adoi...kritikal nih...kena buat sit up tiap2 malam le nampak gayanye...huhuhu...

oh...tolong lindungilah dia...(ala2 lagu teratai la pulak) sapa la yang bertanggungjawab menjadikan stitch begini ye...sila mengaku cepat!seksa lah....esok tamo minum ais lagi....kepada yang berkenaan...tolong jangan pengaruhi saya lagi...tolong...tolong...tolong....kesian la kat saya yang lemah gemalai ni...hik hik hik...

Tuesday, October 19, 2010

penat...

hari ni kerja stitch x banyak mana...jadi banyak masa dihabiskan mengadap game...hahahaha...kalau boss tau ni...abes le stitch kena telan ceramah dia...oh no!

mata dah kepenatan...jadi harus berhenti dari bermain2...adehhhh...kejap lagi nak bawak keta pulak...adoi...sampai rumah harus terus ketiduran kerana kepenatan...cehhh...konon...macam le buat kerja angkut mengangkut...

giler seram kalau mata stitch jadi camni...huhuhu...larikkkk!

for the rest of my life

jom layan lagu yang tengah hot skarang ni...
penyanyi yang menjadi kegilaan ramai perempuan2...

rasa tenang jek bila dengar lagu ni...
stitch asyek ulang lagu ni je kat opis...
kalau orang lain bosan lantak ler...
ada aku kesah ke...?


Wednesday, October 13, 2010

sila timbang blog anda

tadi stitch g jalan2 kat blog cahaya kewanitaan...terbaca pasal entri timbang berat blog ni...stitch pon pegi la cuba kat sini...dan hasilnya adalah...jeng...jeng...jeng...


averagenye 0.01 saat...hehehe...maknanya xde la lama sangat korang nak tunggu masuk blog stitch ni kan...
tapi kalau blog berat...camner nak kurangkan keberatan blog tu ek...?nak bagi makan ape...?

cemburu tanda sayang...?tipu lah!

selalu orang cakap "ala...cemburu tu kan tanda sayang...dia sayang ko la tu..."haktui!sayang la sangat....nak cemburu biar berpada2...kalau cemburu antara suami isteri...kekasih hati ke....logik la jugak sayangnye tu....tapi kalau cemburu dengan kelebihan orang lain...sayang jugak ke camtu...?

jiran sebelah beli sofa baru....ko cemburu...jiran depan rumah beli kereta baru...ko cemburu...opismate beli handbag baru....ko cemburu...orang beli emas sampai ke lengan...ko cemburu...sayang ke gitu...?wekkkk!!!sayang la sangat!xleh pakai la ayat cemburu tanda sayang tu....

Tuesday, October 12, 2010

seram pulak bila lalu tepi bas....

balik tadi jalan kat bukit jalil boleh tahan sesak....adeh...bas banyak la pulak...huhuhu...(dah memang tempat dia pon...)seram bila mengenangkan tragedi 10.10.10 yg lepas....bas2 tu semua dah la gabak2.....sekali dia lalu kat sebelah boleh goyang kereta...takut la....

belasah je la...

semalam ambik lesen adik manisku untuk direnew...tapi x sempat la pulak...sorry ye budak!arini budak tu nak g kelas motor...hakhakhak...abes le stitch kena marah ngan dia...

kalau x bawak lesen L masa belajar memandu xpe kot kan...?(nak senangkan ati sendiri)ala...belajar je pon...bukan nak bawak atas jalan raya lagi...cakap je la tertinggal...x boleh ke...?

Monday, October 11, 2010

weekend yang penat!

2 hari x lekat kat rumah...huhuhu...rumah pon dah macam ape jek rupanya...berjalan2...makan2....jalan2 lagi...makan2 lagi....shopping abiskan duit....huhuhu...minggu ni kena puasa sebab budget lari....erkkkk!

nasib baik la hari ni kerja x banyak sangat...jadi boleh la bermalas2an di opis...yehaaaa!

Thursday, October 7, 2010

sila jangan buat kerja last minute kalau x reti....

kalau x biasa buat kerja dalam keadaan tergesa2...segera...gopoh gapah...huru-hara...dan yang sewaktu dengannya...sila jangan buat ye...sila lupakan aje niat itu...

bukan semua orang mampu buat kerja di saat2 kecemasan...kalau dalam bola sepak org panggil waktu kecederaan...ye ke...?haish!belasah je la...

sekarang dah pukul 4....kerja yang stitch kena hantar esok masih belum siap...adoi!oh...bukan salah saya ye....stitch cukup pandai buat kerja last minute ok...kerja stitch masih dalam bilik boss...belum keluar2 lagi...sampai bila boss nak peram tu...?huhuhu...cepat la keluar....

harga rokok naik...ada aku kesah ke...?

harga rokok naik lagi...stitch tengok perokok2 tegar di sekeliling stitch ni macam x heran pon....x tergugat langsung....banyak betul duit diorang ni kan...

hmmm...bila la diorang ni nak sedar...merokok tu membahayakan kesihatan...bukan je untuk diri sendiri...tapi orang2 di sekililing diorang jugak...haish!x lemas ke dengan asap yang berkepul2 keluar tu...?

agak2 harga rokok perlu naik banyak mana ye baru diorang ni nak berhenti merokok...ish...ish...ish...duit beli rokok yang mahal tu kalau dikumpul2 pastu bagi kat stitch buat g shopping pon bagus kan...?(mampus kena hentam ngan perokok2 jap g ni...)hehehehe...

semalam punya cerita...huhuhu

semalam balik kerja tren problem...!haish!sangat x suka ok...lama giler menunggu tren yang x tiba2 tu...x pasal2 kol 8 lebih sampai rumah...huhuhu...penat!

Wednesday, October 6, 2010

nak bersiar2 jangan sampai menyusahkan orang weh!

ok...ada unsur2 hangat sikit kat en3 ni...nak citer pasal jalan raya...huh!tau..kalau pasal jalan raya ni memang ramai yang x puas ati...ada je la yang x kena...pandu laju la...hegeh2 sangat la...cilok2 la...x ikut lorong la...haish!memang banyak la....list satu2 kang x larat pulak nak baca...

pagi tadi stitch keluar rumah macam biasa la...separuh perjalanan ada la 1 wira tu...duduk kat lane paling kiri...bagus...tau dia tu bawak hegeh2 ala2 bersiar kat taman bunga dan tau lane mana nak duduk...ok la kan...tapi....haaaa...ada tapinya ni....

tapi...jangan la bawak 20km/j cik abang oiiii....adush...senak perut stitch follow belakang kereta mamat tuh...huhuhu...nak potong,kereta kat belakang banyak la pulak...haish...nak pulak mata sangat x ok kalau lampu banyak2 ni...jadi kalau nak potong memang kena tunggu betul2 xde kereta kat belakang...x pasal2 kena tunggu siput kat depan tu....

ada ke orang bawak kereta 20km/j sekarang ni...?stitch ambik lesen kereta pon bawak 80km/j tau....kalau ye pon nak bersiar2...jangan kat tengah alam macam tu...pegi la cari tasik ke...taman bunga ke...hutan belantara ke...baru sesuai dengan kelajuan camtu....apa la....

Tuesday, October 5, 2010

hujan dan payung....

pagi2 bangun tidur dengar bunyi hujan menimpa atap....(cewah...ayat novel la pulak...)"oh...hujan la pulak..."hati kecilku berbisik....(sah...pengaruh novel yang kuat...muahahaha...)layan je la...mandi hegeh2...iron baju hegeh2...mekap hegeh2...(dengan harapan hujan akan berhenti...)

dah siap...!"oh...masih hujan rupanya.....macam mana nak turun ke kereta nih...?payung xde...huhuhu...perlukah kebasahan di pagi hari...?"adoi...ni la part yang paling stitch lemah...melayankan hujan di pagi hari...huhuhu...akan kebasahan dan kesejukkan....haish!

apa lagi...capai sweater buat tutup kepala...hehehe...sambil berlari terkedek2 ke kereta....(kalau laju2 kang tergolek x pasal2 je malu kat situ...)nasib baik la dekat je...ok...selamat...terus memandu dengan berhati2 menuju stesen lrt...

sampai kat lrt hujan dah berhenti...tapi hati masih tertanya2..."perlu ke bawak payung...?kang sampai kat kl ujan pulak..."dengan berat hati bawak je la payung...bak kata orang dolu2...sediakan payung sebelum hujan....dari stitch kebasahan nanti...baik la bawak je payung tu...bukan berat pon...(tapi panjang...huhuhu...)

ok...sampai kl x hujan pon....ada la rasa sedikit menyesal sebab bawak payung yang panjang tu...ish...ada harapan payung tu akan ditinggalkan di opis...hmmm...nasib kau la payung....

Sunday, October 3, 2010

hari minggu!

ok...harini hari minggu.....nak duduk rumah je...malas dah keluar...hari2 dah keluar g keje...semalam pon dah keluar jalan2....jadi hari ni mau lepak2 di rumah je....

aktiviti kat rumah....?hahaha...stitch mau berguling2 depan tv sampai lebam...boleh gitu...?hahahaha...sapa2 nak join meh la...

Friday, October 1, 2010

bersiap sedia...

ok...pagi2 datang opis dah kelam kabut hidupku...adoi!x panas pon lagi kerusi stitch ni ha...memo dah sampai...pasal apa...?hmmm...kalau kat opis ni...pasal apa lagi....pasal keje la...huhuhu...letih!layankan aje la...

siapkan kerja mana2 yang patut dulu...pastu siapkan hal stitch pulak...fotostat dokumen2 yang patut...g pejabat pos tukar kiriman wang...balik opis dan selesaikan segalanya...yeay!dah siap...semua dah masuk sampul surat...petang ni boleh pos...Alhamdulillah...langkah pertama dah pun selesai...

bersiap sedia untuk langkah seterusnya...insyaAllah kalau dimurahkan rezeki....semoga segalanya dipermudahkan...

Thursday, September 30, 2010

giler hodoh!

wauweeee....bukan mawi ok....lovely stitch x lalu melihat lengan sendiri...kebiru2an...kelebam2an...(ada ke ayat ni...?heh...sendiri faham sudeh...)hodoh seyh!macam buah mangga yang lebam kehitam2an tu ha...eeee...sungguh x lalu nak melihat...eeeee.....

nak keluar pon kena cover2...harus la pakai baju yang berlengan panjang....kalau x pon sarung je la sweater...haiyo...kalau x pakai camtu kang ramai pulak yang memandang...nanti ada pulak yang tanya ala2 doktor kat klinik aritu...haish!malas nak layan lah!

sila berhati2 dalam setiap langkah yang di atur...kalau x...selamat...akan mendapat kecederaan seperti lovely stitch...

Wednesday, September 29, 2010

masa untuk beristirehat...

ok...dah sampai rumah...mandi manda...buat apa2 yang patut...sekarang masa untuk beristirehat....melayankan lengan yang masih membiru ni...x tau la bila nak surut...huhuhu...

sudah makan ubat ni...mata mula la mamai....nak xnak je terbukanya tu...zzzz....dah bagi hint suruh tutup lappy la tu...udah2 le ngadap blog ngan fb tu...hehehe...yela2...nak tidur la ni...

ok kengkawan...mau beristirehat...harap2 esok tanda2 kebiruan ini akan hilang...insyaAllah....selamat malam semua...daaaaa...

awak pasti awak jatuh...?

semalam berlaku sedikit kemalangan di rumah...dan mendapat sedikit kesan akibat dari kemalangan tersebut....adoi!sakit tau!...ingat malas dah nak g keje...tapi kalau dok umah pon bukan ada apa nak buat...pegi je la keje...bagus kan...?

sebelum ke pejabat g klinik dulu...masuk bilik doktor dengan muka yang kelat...yela...tengah tahan sakit...xkan nak gelak guling2 pulak kan...?huhuhu...tunjuk la kat mana2 yang sakit tu...doktor boleh lak tanya soklan yang x reti lovely stitch nak jawab...payah giler soklan dia...huhuhu...kalah soklan spm...

stitch    : saya jatuh
doktor  : macam mana boleh jatuh?
stitch    : saya pening...
doktor  : awak pasti awak jatuh...?
stitch    : (angguk kepala)
doktor  : awak pasti awak jatuh...?
stitch    : (aku dah tengok doktor tu dengan muka pelik....angguk lagi...)
doktor  : awak pasti...?
stitch    : (aku dah blur...doktor ni tanya apa sebenarnye nih...?angguk je la...)

apa masalah doktor tu sebenarnya...?dah cakap jatuh pon tanya banyak2 kali lagi wat pe....?stitch dah r tengah layan sakit masa tu....tanya lak soklan sama banyak2 kali....saja nak tambah sakit aku ke ape...?muka aku ada macam pesakit mental ke...?cuba cederakan diri sendiri...huhuhu...mana mungkin lah!tanya soklan banyak2 camtu...dapat ubat 2 jenis jek...?huh!

hari ni makin terserlah kebiruan di lengan itu....sakit wooo...jangan cuba2 dekat ngan lengan aku ye...ini satu amaran keras!

Monday, September 27, 2010

Legend Of The Fist: The Return Of Chen Zhen


semalam pergi menonton filem ini...kuang3....sebenarnya x berapa nak layan citer2 aksi ni...tapi layankan aje la...hehehe...orang belanja...xkan nak demand tinggi2 pulak kan...?

lovely stitch x reti nak komen banyak pasal citer ni...saya bukan pengulas yang baik ye...maaf...tapi ok la...x mengantuk pon tengok citer ni...walaupon tidur pukul 6 pagi dan bangun pukul 8 pagi...mata masih boleh bertahan....cayalah!

Saturday, September 25, 2010

kumpul pengalaman...

berkawan dengan ramai orang buat kita tau macam2 kisah...dengar macam2 pengalaman...seronok jugak...hehehe...

sembang2 ngan seorang kawan buat lovely stitch terfikir...kenapa selama ni hidup lovely stitch seolah2 berada di dunia sendiri...malam tadi teman itu buat lovely stitch sedar...dah sampai masa untuk lovely stitch bergerak keluar dari lingkaran kehidupan sendiri...

selagi masih muda ni...kumpul dulu pengalaman sebanyak yang mungkin...kenal dengan ramai orang...pengalaman itu yang akan buat kita matang...buat kita menghargai apa yang kita ada...

Friday, September 24, 2010

iPhone 4

sapa dah beli sila angkat tangan!lovely stitch pon rasa nak grab la 1....tiba2 pulak datang keinginan itu...huhuhu...camner...?padahal bukan ada kepentingan apa pon....nak cakap 2 ngan msg2 je....patut ke beli benda alah yang canggih begitu...?

dah tanya member tadi...apa specialnya iPhone 4 tu...?hmmm...memang la banyak aplikasinya...tapi macam x berapa penting je untuk lovely stitch...internet...kat office ada...kat rumah pon ada....gps...?hmmm...i pandai baca signboard...lagipon bukan selalu jalan pon...x perlu kot...

perlu atau tidak....?iPhone oh iPhone....hatiku meronta2 nih....

Thursday, September 23, 2010

kerenah manusia yang pelbagai

bersyukur masih diberikan kesempatan oleh Allah untuk terus melihat dunia...Alhamdulillah...

hari ni masih lagi meneruskan aktiviti sebagai pemandu kepada cik adik yang manis...hantar sampai ke opis dia dan cepat2 bergerak ke stesen lrt...misi mengejar parking...wakakaka...dan akhirnya....masih kosong...yehaaaaa!lovely stitch masuk parking dengan penuh bergayanya...cewah!hehehe

masuk train cari port baik punye....maklum le...awal lagi...banyak lagi kosongnye....jadi boleh duduk dengan bersenang lenang...dah separuh jalan...seat semua dah penuh....kat sebelah lovely stitch ada sorang mamat...haish...spoil betul la...

bukan la apa...nak duduk tu duduk je la diam2...x payah nak ngendeng2 bagai...eeee....nak aje aku jerit kuat2...kang aku jugak yang malu...adoyai!agak2 la brader....x payah nak buat baik ngan aku sampai camtu...nak berkenalan pon (perasan la pulak) x payah nak gesel2 lah....duduk je diam2 x boleh ke...?

nasib baik la x melampau2...nak menggatal pon pada2 la...aku bagi heels 3 inci aku kang...x pasal2 jadi kes polis...spoil betul pagi aku yang indah harini...

Wednesday, September 22, 2010

posisi pilihan...kat mana yang best...?

heeee...ujan2 ni...jangan fikir yang bukan2 aje ye...tau la sejuk...pegi la bancuh teh...kasi panas sikit...

nak tanya sikit la kat korang...kalau korang masuk lif...kat mana korang akan berdiri...?tepi ke...?depan ke...?belakang ke...?atau tengah2 alam tu...?haaa...pilih2...

selalu lovely stitch perasan...kalau masuk je lif mesti semua orang akan cari bahagian tepi lif...x kisah la depan ke belakang ke...yang pasti kat tepi2 dinding tu haa...kenapa ek...?sebab senang nak bersandar eh...?

ada x sapa2 yang suka berdiri kat tengah2...?hehehe...lovely stitch dah try semalam...ada satu rasa yang x best kalau berdiri kat tengah2 lif tu...pelik je...memang lain la rasanya...x sama macam berdiri kat tepi dinding lif tu...nak pulak kalau pintu lif tu bercermin...kuang3....lagi la bertambah2 peliknya...hahaha...kalau x caya lepas ni boleh try...

bangun awal tapi lambat jugak...

awal giler bangun hari ni...4.30 dah bangun ye kawan2...macam la nak bersahur...cettt...ado...ada misi penting yang harus dilaksanakan...sekaligus melewatkan waktu kedatangan ke pejabat...huhuhu

5.30 keluar umah g seri kembangan ambil adik...nasib baik dekat...kalau jauh...huh..x kuasa la lovely stitch nak melayannye...haish...sampai2 kena menunggu la pulak...ni yang darah mula nak naik nih....saja la tu...dah ku bilang jam 6 siap...degil eh...x pasal2 kena ngadap muka kelat aku pagi2...padan muka ko...muahahaha...

antar g cyberjaya...pastu lovely stitch pon memusing la cari jalan ke kl...adoi...nasib baik awal lagi...kereta pon x banyak...jadi boleh bawak laju2...kikiki...sampai kat lrt...huhuhu...parking feberet dah kena curik...pengsan la nak keluarkan kereta petang ni...ishh...x suka lah...

sampai opis...dah melepasi waktu yang sepatutnya...xpe...alasan kukuh...boleh diterima pakai...hehehe...selamat...

Tuesday, September 21, 2010

saja nak test tayar

hari ni rasa kemalasan untuk bangun pagi yang melampau...haiyo...kritikal nih...namun harus kugagahkan juga mata untuk mencelikkan diri...payah!

kalau dah liat tu...sah2 la lambat...hmmm...kuar2 je...kereta dah banyak atas jalan...lori gabak2 pon banyak...huhuhu...x suke lah!jadi harus memandu dengan tenang...masuk je highway...haaaa...apa lagi...tekan minyak sampai 120...cayalah...memecut di pagi hari...kikiki...selalu 80 je...saja nak test tayar ok ke x...

nasib baik parking feberet masih belum terusik...itu la sebabnye kenapa lovely stitch bawak laju2...nak kejar parking rupanya...hehehe...parking kosong bersepah lagi padahal...saja nak cari tempat yang senang nak keluar nanti...hehehe...x payah nak ke depan ke belakang ke depan ke belakang membetulkan posisi kereta sebelum lepas nak keluar nanti...

jadi boleh pergi kerja dengan tenang...balik nanti masuk kereta terus jalan aje...hehehe

Monday, September 20, 2010

fakta...fakta...fakta...

hari ni lovely stitch malas nak menulis...jadi kita berkongsi fakta je la ye...

240 juta dolar dibelanjaka setiap hari untuk perbelanjaan membeli rokok di seluruh dunia...
:: bawak2 la benti merokok tu...membazir jek...rokok dah makin mahal sekarang ni...duit beli rokok tu kalau simpan pastu bagi lovely stitch g shopping pon bagus...ahaks! .::

apa yang anda lakukan untuk melindungi privasi di Facebook?kira2 34% lelaki menggunakan tatacara privasi di Facebook dan hanya rakan rapat sahaja dapat melihat profil mereka...
::. jeng3...siapakah yang termasuk dalam golongan 34% tu...? .::

sumber: maskulin

Sunday, September 19, 2010

open house...?oh tidakkkk....

hehehe....tadi lovely stitch pergi rumah kawan lovely stitch...ada buat makan2 sikit...ala2 open house tertutup la gitu...hahaha...boleh ke?dah open,tertutup pulak...hehehe...actually member rumah dia baru beraya selepas selesai berpuasa 6...tu yang buat makan2 tu...ala2 beraya...hehehe...

alang2 dah kat luar tadi...langsung la ke rumah dia...kalau nak tunggu saje2 pergi...memang x sampai la kot...x tau jalan..kikiki...nasib baik ada driver...tq la pada dia...susah2 aje...

ada sapa2 nak ajak lovely stitch makan free lagi x...?hehehe

Saturday, September 18, 2010

bm & bi...haish!payah la camni...

bersembang dengan orang yang tak berapa fasih berbahasa melayu ni....payah jugak....adoi...ada kawan yang baru lovely stitch kenal...orang melayu...tapi x berapa fasih berbahasa melayu...mungkin persekitaran dia membesar tu mempengaruhi cara dia berbahasa...

dan persekitaran lovely stitch membesar memang dikelilingi orang2 melayu aje...jadi bahasa inggeris tu memang agak kureng le sket...huhuhu...tapi masih boleh faham kalau orang speaking ngan lovely stitch...cuma x reti nak balas balik je la...kuang3....past tense, present tense x tau mana nak letak...hehehe...malu lah!kena ambik kelas balik la cenggini....huhuhu...

jadi bila sembang2...sorang cakap omputih...sorang cakap melayu...hehehehe...kelakar lak rasanye...memang kena g kelas balik la ni...

Friday, September 17, 2010

kecil tapi menyenangkan

nak membuatkan orang tersenyum bukan susah....x perlu hadiah beribu riban....x perlu janji2 manis...

hati lovely stitch sedang bersedih...dan merasa sedikit terubat dengan kata2 gurauan teman di fb...terima kasih pada dia yang membuatkan lovely stitch tersenyum...walaupon dia x tau...hehehe...saja xnak bagitau dia...nanti perasan la pulak...

hujan pagi di kl...

masa tengah siap2 kat umah tadi memang dah dengar angin ala2 nak ujan...hmmm...kalau ujan kuyup jugak la nak turun ke kereta nih...payung xde kat umah...tapi tawakal je la...bersiap secepat yang boleh...hahaha...nasib baik lovely stitch ni simple je...x perlu nak calit warna2 kat muka banyak2...cukup ngan bedak aje...

sampai kat masjid jamek langit dah gelap...oh no!sempat ke sampai opis nih...risau jugak kalau ujan turun kat tengah jalan nnt...huhuhu...

akhirnya selamat sampai di opis....x lama lepas tu baru hujan turun...alhamdulillah...terselamat dari kebasahan...hujan rahmat di pagi jumaat....

Wednesday, September 15, 2010

lagu comel...

baru lepas mendownload lagu comel ini...nyanyian atilia dan monoloque...kalau dengar lagu ni masa tengah drive mmg layan la...hahaha...comel giler....jom layanzzzz....

kekanda adinda




Verse_1
(P) Oh Kekanda jangan irihati, Dinda naik pangkat lagi..
(L) Oh Adinda, Kanda mana dengki, malah Kanda support bini..
Chorus_1:
(P) Jadi Dinda mahu mengambil masa
(L) Tapi Kanda mahu segera,
(P) Dinda ingin berjaya dalam kerjaya,
(L) Tapi Kanda mahu cahaya mata,
(P) Dinda belum bersedia,
(L) Kanda dah beria ria,
(P) Jadi yg mana satu?
(P+L) Tak perlu bertengkar,
Tak perlu bermasam muka,
Verse _2:
(L) Oh Adinda, tolong jangan lekas curiga, lekas cemburu buta
(P) Oh Kekanda, Dinda perlu berhati hati ,tak rela dikongsi,
Chorus_2
(L) Kanda kerja overtime, terlebih masa,
(P) Itu yg Dinda harus berwaspada,
(L) Ini semua demi masa depan keluarga,
(P) Dengan Dinda atau sebaliknya?
(L) Kanda kerja malam,
(P) Dinda kerja siang,
(L) Jadi bila nak bertemu?
(P+L)Tak perlu bertengkar,
Tak perlu bermasam muka,
Bridge:
(P) Oh adiwira, dewataku, mari ikut cara Dinda!
(L) Oh Tun Teja, intan permata, mari ikut cara Kanda!
(P+L) bagaimana? bagaimana kita nak selesaikannya?
apa keputusannya?
Verse-3
(P) Oh Kekanda mari Nyawa, kita cuba komunikasi!
(L) Oh Adinda mari Sayang, kita cuba toleransi!
Chorus_3
(P+L) Walau kita janji sehidup semati, kita berlainan,
(L) Kanda polar kutub Utara,
(P) Dinda kutub Selatan
(P+L) komunikasi, sikap toleransi! itu yg kita perlu,
(P+L)Tak perlu bertengkar,
Tak perlu bermasam muka,
coda*
(L) Walau kita sering dgn cara masing2,
(P)Kanda yg Perdana,
(L) Dinda yg Utama,
(P)Kanda sgalaNya..
(L) Dindalah Nyawa,
(P+L) kita tetap bahagia bila bersama sama
bahagia bersama,
bersama slamanya,
bahagia slama- lamanya!

 kredit pd:  malayapark.com

hutang duit hantaran...?

baca kat metro pasal abby yang menuntut norman hakim membayar hutang wang hantaran perkahwinan mereka sebelum ini...erkkk...duit hantaran pon berhutang ke...?boleh gitu eh...?kalau ye pon hutang bayar le...ni sampai dah bercerai berai x jugak langsai lagi...adoi...malu2....

nanti kawen ngan memey hutang jugak ke...?

Tuesday, September 14, 2010

tido...tido...esok mau kerja...!

sudah hampir jam 12 ni...patut tido la...kalau layankan mata yang x ngantuk ni....hmmm...alamatnye ada can jadi macam arini...bangun lambat!!!!huhuhu...sadis giler...

bila dah lambat tu...sume benda...buat apa pon x kena...haish!bangun lambat tu 1 hal la...elok pulak nak melayan perut yang meragam...heiiii...time2 kecemasan camni la nak buat hal pon!bertambah2 la lewat lovely stitch arini....

sudahnya cari baju yang x payah gosok...senang keje...hahaha....itula gunanya baju yang memang berkedut2 dan renyuk2 rupanya....sangat berguna di saat2 genting begini...tapi nampak gak rupa x bergosok tu...hahaha...lantak le...dah lewat xde masa nak fikir ayu2 lagi dah....blasah je la...bedak pon x tempek...kat opis je la...

masuk keta x tunggu lama lagi dah...jalan terus...bawak dengan kelajuan ala2 sedang berlumba di litar sepang....ko giler!redha je la kalau dah lambat tu...dah terlajak nak buat camne lagi....ngaku salah je la....

ok...harus tido sekarang....esok sembang2 lagi...selamat malam semua....

hantu lagi...hantu lagi...

raya tahun ni bertemakan seram ke...?stesen2 tv sume dok pakat berlumba2 tayang citer hantu je....haish!x sesuai lah...untuk orang2 yang macam lovely stitch ni...penakut x berapa berani....x berapa nak kuat daya tahan jantung...memang x layan la...

haiyo!bukat tv tu citer seram...bukak tv ni seram jugak...tv sinun pon seram...hohoho...kena pulak pergi beraya umah orang...tuan umah lak layan citer seram tu...hambek...layan jugak la kan...xkan nak suruh tutup pulak...balik umah terbayang2...kan dah...dapat...

lovely stitch memang xkan layan citer seram2 ni...yang ala2 seram pon x bape nak layan jugak...bukan apa...senang terkejut...bila  dah terkejut...suara pon mula la senang je nak naik kuar...jerit2...hahaha...nanti x pasal2 kelajuan jantung mencapai tahap maksimum...berbuih pulak mulut...hehehee...

bosan la rancangan tv tahun ni....citer x besh langsung...

selepas bercuti lama...

assalamualaikum semua...hari ni lovely stitch dah kembali bertugas seperti biasa...tapi suasana kat opis masih lagi x meriah sebab masih ramai yang bercuti...

hampir seminggu menyepi...huhuhu...tension sebenarnye ni sebab x dapat nak update blog...sampai bersawang2 blog lovely stitch ni ha...haiyo!semak2....nak kena mengemas la pulak kejap lagi ni...ni suma gara2 line tenet yang x berapa nak cemerlang masa kat kampung aritu...nak bukak pon barzaman kena tunggu...kecewa2...

so hari mau update sampai muntah...hahaha...boleh ke...?cerita dah basi pon boleh masukkan ke...?hehehe...x payah la kot....rasanya cerita2 sensasi dah ramai yang tulis...diam2 sudah...

Thursday, September 9, 2010

huarghhhhh!!!!

hohoho....jam sudah kol 3 pagi....mata lovely stitch masih lom ngantuk lagi ni...esok pagi2 mau gerak balik kampung...huhuhu....boleh ke tahan mata ni esok...?harus memaksa mata untuk pejam...zzzzzzz....

doakan keselamatan perjalanan lovely stitch esok ye...selamat malam semua...

Wednesday, September 8, 2010

esok sehari lagi...

sila jangan percaya pada khabar angin yang mengatakan khamis raya ye...tadi penyimpan mohor besar dah pon umumkan...hari raya aidilfitri jatuh hari jumaat...jadi selamat berpuasa la esok ye...

perutusan aidilfitri...

semua orang dah senyap...masing2 dah sebok balik kampung...ada jugak yang dah selamat sampai kat kampung ye....lovely stich esok baru nak bergerak pulang ke kampung...kalau raya jatuh hari esok....hancussss....huhuhu...beraya dalam kereta la nampak gayanye...waaaa!!!!harap2 jumaat la kan....

di kesempatan ini lovely stitch nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI....MAAF ZAHIR DAN BATIN... 
kepada pembaca2 lingkaran kehidupan lovely stitch ni....maaf kalau ada terkasar bahasa di sini...maaf juga andai ada coretan2 lovely stitch yang menyinggung perasaan...

 kalau ada kelapangan akan lovely stitch update blog ni walaupon sebok beraya...tapi kalau x lapang...tunggu aje la cuti habis nanti...kikiki...

oklah...mana2 yang memandu tu...berhati2 di jalan raya ok...hujan2 ni...jalan licin...semoga selamat sampai ke destinasi yang dituju...salam aidilfitri sume...

senyap...sunyi...dan suram...malas keje boleh...?

sampai2 opis...sorang pon xde...lampu pon x abes pasang...haiyo...betul2 raya la ni...ni yang makin menjadi2 mood malas keje ni...kalau balik umah sambung tido aci x...?kikiki...xde la...x kuase la pulak nak menapak balik umah tu....lepak je la kat opis...

opis korang lak camne...?

Tuesday, September 7, 2010

bungkus...bungkus...

weeeehoooo!dah boleh bungkus kain baju ni...esok last day keje sebelum cuti raya...hehehe...x sabar nak berdepan ngan cabaran menempuh kesesakkan jalan...cewah!berani ke...?hehehe...harap2 x sesak ler...

mood nak keje pon dah xde ni....kuang...kuang...kuang....hmmm...camne neh...?

talk to my hand....

ok...sila bercakap dengan tangan saya ye...saya x selera nak berbicara di saat ini...kenapa...?huh!adalah lebih baik cakap dengan tangan saya daripada bercakap dengan saya kerana jika kamu bercakap dengan saya....siap la...percakaran yang maha dasyat akan berlaku...jadi sila...cakap aje dengan tangan saya...

x boleh la...orang buat lovely stitch marah pastu nak ngendeng2 pulak...tanya banyak2 macam xde buat salah....nak pulak masa tu tengah panas hati...hei!!!memang x boleh la...x boleh...x boleh...

lebih baik biarkan aje...jangan cakap pape...banyak cakap kang...banyak pulak hilang suara...banyak pulak air liur yang menyembur....jadi pergi duduk diam2 sambil buat muka bersalah....itu lebih bagus...kerana lovely stitch sangat la panas baran....

jangan cakap ketika hati saya tengah panas....kalau x kang ada yang x pasal2 kene tempeleng laju2...

kebarangkalian...

lelaki memiliki kebarangkalian 2.7 kali terlibat dalam kemalangan jalan raya

sumber: maskulin

jadi bagi para lelaki...sila memandu dengan berhati2 ye...nak2 musim perayaan ni...jangan terlalu mengikiut perasaan ok...ingatlah orang tersayang...bagi yang perempuan pon...sama je....hehehe...ingatkan diri sendiri...

kereta Datuk Sosilawati ditemui...

pagi tadi sempat tengok buletin pagi kat tv3...kereta Datuk Sosilawati telah ditemui di Apartmen Angsana, Taman Subang Mewah selepas maklumat mengenainya disiarkan di Buletin Utama malam tadi...kereta peguamnya Ahmad Kamil Abd Karim juga turut ditemui di Hotel Dorsett SS12, Subang Jaya...

kereta Datuk Sosilawati ditemui dalam keadaan tidak berkunci dan bahagian dalamnya tidak terusik...manakala kereta peguamnya juga dalam keadaan baik tetapi berlumpur...

harap2 semuanya selamat la ye...kepada keluarga mangsa semoga tabah menghadapi dugaan di bulan Ramadhan ni...

sakit lutut...perut...dan hati...

hahaha...pakej ok...sakit lutut sebab semalam berdiri lama dalam train...huish...ramai betul manusia...penat lah...kena pulak pakai heel runcing...hambek!kalau tau kena naik train...awal2 lagi dah belasah selipar jamban...bangun pagi tadi terasa betul sakitnya...

sakit perut sebab....semalam berbuka minum air je...sampai ke sekarang ni masih belum makan....lapor weh!mencucuk2 perut ni ha...adoiiii!ini kes menahan perasaan kat en3 bawah ni la...terkenang2...terus x lalu nak makan...hampagas tol!

sakit hati sebab...tu la...en3 kat bawah tu ha...memang betul2 menyakitkan...eeeee....xkan ku lupa kata2 itu...cisss!marahnye saya!!!!!!!

Monday, September 6, 2010

dia tu pandai...x macam awak...

ok...apakah makna di sebalik ayat tersebut...?pagi2 lagi dah diberikan sarapan dengan kata2 sebegitu...sangat sentap ok...sangat...kot ye pon nak marah...tidak perlu sampai mengeluarkan kata2 mengguris perasaan sebegitu....

tahan je la air mata...xkan nak nanges di khalayak ramai kot....tunggu la sampai rumah nanti...mau banjir bilik air kat rumah tu....sangat keterlaluan pada lovely stitch ok...sangat...

dah selidik habis2 ke...?dari mana kepandaian "dia" tu....?kalau bukan dari kelalaian diri kamu sendiri....sebenarnya bukan la pandai...cuma peka dengan keadaan...dan pantas membuat tindakan...orang kalau nak dapatkan sesuatu...pasti ada caranya...lebih2 lagi jika kita tersilap langkah...satu kesenangan baginya...

mau mengatakan orang lain x pandai...biar kena pada tempatnya...bila ketidakpandaian itu datang dari kelalaian kamu...siapa yang x pandai sebenarnya....?terlalu mudah melemparkan kata2 tanpa berfikir....pengakhirannya akan memakan diri sendiri...

memang la lovely stitch belajar x tinggi mana...tapi masih boleh membezakan mana salah mana betul...kamu yang x berhati2...kamu yang lalai...janganlah sewenang2nya menuduh orang lain x pandai...

aduhhh....x pasal2 memendam rasa menahan sakit hati di atas kelalaian kamu itu....

kesalahan sendiri diletakkan atas bahu orang lain...tak baik tau!

bencinya bila ada yang buat salah tapi cepat je cover silap dia tu dengan menyalahkan orang lain pulak...selalunya pon memang begitu kan...?sapa yang nak ngaku salah dan tadah kemarahan yang dihamburkan...tapi kadang2...ada kesilapan yang patut ditanggung sendiri...

bertanggungjawablah dengan apa yang telah dilakukan...kalau dah buat salah tu...baik ngaku je la kan...paling2 pon kena marah sekejap je...tapi kalau letak kesilapan tu kat orang lain x pasal2 orang lain yang jadi mangsa kemarahan...kena marah tu 1 hal la kan...pastu x pasal2 pulak orang tu mendendami kita...haaa...kan x best gitu...

x baik buat macam tu...kesian pada orang yang jadi mangsa tu...x tau pape tiba2 kena sembur....mesti kemarahan dia meluap2 macam gunung berapi nak meletup...huhuhu

Sunday, September 5, 2010

balik kampung dan menempuh jammed...?

haiyo!lagi 5 hari je nak raya ni...hati lovely stitch ni dah terasa debarannya...kenapa...?hohoho...mau memandu menempuh kesesakan jalan raya di musim perayaan ni....letih la....mau putus kaki ni ha....ye...sumpah menipu!xde la sampai putus kot!tapi lemah gak r semangat ni ha...elok2 2 jam stgh jadi 4,5 jam...haaaa....x ke masak dok dalam keta tu...?rentung beb...!

sedang memilih2 masa yang sesuai untuk bergerak pulang...kalau boleh xnak la bersesak2 kan...walaupun banyak plaza tol bg diskaun dan tanpa bayaran...rasanya lovely stitch x sanggup nak mengejar hal itu....confirm ramai giler keta masa tu...biar la berbayar asal x bersesak...huhuhu...x sanggup...x sanggup..korang lak camner....?sanggup ke nak menempuh sume tu...?

selesai...

rindunye dah lama x update blog ni...hehehe padahal semalam je baru miss pon...ye la...semalam seharian x bukak blog....semalam lovely sticth keluar cari barang2 raya...alhamdulillah...segalanya dah selesai....kuih raya...duit raya...kasut raya...baju raya...dah boleh beraya dengan senang hati ni...

hari ni lepak kat rumah je  la kot...tapi x tau la agak2 boring nanti....mau merayap jugak ni...hehehe...

Friday, September 3, 2010

berbuka di luar....sangat seronoks!

baru sampai rumah...tadi berbuka di the curve, damansara....bersama2 cik ziera dan encik eaisraf...sangat seronoks ok...berjumpa kawan2 lama selepas berberapa tahun x bertemu...meriah!

akan datang mau lepak2 dan bergosip2 lagi bersama mereka....kalau ada kawan2 lain mau ikut boleh jugak....dah lama x jumpa kan....sesekali lepak2 bersama....macam2 citer yang keluar...hahaha...

lagu raya feberet....

dah nak dekat2 ngan raya ni...kerap la pulak dengar lagu raya...kat radio pon asyek main lagu raya jek...kat shopping kompleks....kat opis...kat mane2 lah...asyek lagu raya je...

lagu raya kesukaan lovely stitch adalah sepasang kurung biru...x tau la naper suka sangat ngan lagu tu...dari zaman sekolah dulu2 lagi...kat opis ni dok ulang lagu tu je la...sampai jiran sebelah dah hafal lirik lagu ni...hahaha...

korang lak suka lagu raya yang mana...?

MATTA FAIR...

otw nak ke opis tadi ada nampak bunting pasal MATTA fair...mula pada 3 September sampai 5 September bertempat di PWTC...ari ni dah start la sampai ahad ni...hmmm...sape2 rasa nak g melancong boleh la ke sana...usha2 mana yang patut...

lovely stitch pon rasa macam nak pergi tengok jugak lah...pergi tengok je...melancongnye x tau la lagi...ngee~~nanti nak cari geng dulu...hehehe...

Thursday, September 2, 2010

kenapa stitch.....?

kenapa stitch...?mestila sebab suka ngan kartun stitch tu....giler suka...tapi bukan suka ngan citer kartunnye...cuma suka pada watak stitch yang bertelinga panjang n rabik tu je....hahaha...comel kan...?

lovely stitch sangat giler ngan binatang ni...hahaha...pantang nampak...mesti gatal nak membeli...hohoho...sampaikan dah x tau nak buat apa ngan budak2 tu....hehehe...tapi dah lama dah x membeli ni....rasa macam rindu nak start membeli semula...boleh x...?


kat opis pon ada sekor...tempat letak phone...hehehe...comel...dulu lovely stitch ada la bergambar ngan budak2 tu...tapi x jumpe mana simpan gambar2 tu....dah terdelete kot....nanti la bila2 rajin nanti lovely stitch amek lagi pic ngan diorang tu...sementara ni layan la gambar2 ni dulu...lovely stitch g cari kat google tadi...hehehe...



comel giler budak2 ni...macam mane la lovely stitch x terpaut ngan diorang ni ha....


nyamuk di petang hari...gatal lah!

hadoi la...kenapa la petang2 hari camni banyak sangat nyamuk kat rumah lovely stich ni...huhuhu...x suka lah!nyamuk ni nanti gigit2 lovely stich...gatal2 dibuatnya...habis keluar bintik2 merah semua...eeeee.....hilang la kecomelan lovely stich...huhuhu...

baru pukul berapa ni...xkan la nyamuk2 semua dah keluar....haish!gatal lah!x suke!



sesi berbuka dan berkawan2....

hmmm...dah ujung2 Ramadhan ni...xde mood dah nak buka kat umah....jadi hari2 terakhir ni...mau berbuka sama ngan kengkawan lah...hehehe...macam le ramai sangat kawan...ada la 2,3 ketul...

esok ada temujanji berbuka di damansara...tapi...dah ada janji ngan seseorang...mau buka sama2...hahaha...jadi yang mana patut diutamakan...?lovely stich rasa mau berbuka di damansara lah...makanya...janji dengan seseorang itu patut dibatalkan...petang ni balik keje kena la blanje seseorang itu di bazar ramadhan sudah!hahaha...sapa suh lambat2...dah tau kalau lewat2 camni masa untuk kengkawan aje...i'm sorry!

sabtu juga dah ada date...ngan opismate...mau pergi shopping raya langsung terus berbuka aje kat luar...senang citer...x payah nak terkejar2 balik umah...lepas tu...ada sapa2 nak ajak lovely stich berbuka kat luar x...?

macam mana mau jadi seperti mereka2...?

tadi lovely stich g jenjalan kat blog2 glamer ni ha....antaranya ben ashaari n joegrimjow...ada lagi la berberapa blog yang lovely stich jengah....saje la jenjalan...xde pape nak buat kan...

seronok la baca blog mereka2 ini...menarik...sempoi jek...jeles jek lovely stich baca...hehehe...bagi lovely stich yang baru je nak belajar berblog ni...rasanya x mampu lagi nak jadi macam mereka2 tu...ye la...cerita2 mereka tu rasanya boleh buat ramai pembaca melekat nak baca sampai habis...ada petua x...?ngee~~

hari malas...ada ke...?

hari ni lovely stich malas betul nak bangun....semalam sebelum tido punya la semangat set jam...kol 5 nak bangun...sekali...dilajakkan sampai 6.10...hahaha....nasib baik perasaan malas itu berjaya dilawan...kalau x...sampai ke sudah le melayan tilam tu...huahuahua...

kenapa la malas sangat nak bangun ntah....rasa macam xde semangat je nak pegi kerja...huhuhu...kenapa ni...?dok dalam kereta pon rasa lambat je sampai...rasa macam jauh sangat perjalanan dari rumah ke opis ni...padahal...xde la jauh mana pon...30 minit dah sampai...

ini nak menempuh hari kat opis pulak...x tau la rasa macam bape lama pulak ni...adoi la....

Wednesday, September 1, 2010

perut nyanyi2 lah...malu!

aiyark!tiba2 pulak perut lovely stich ni nyanyi2...hohoho...kuat2 lak tu....malu tol!nasib baik x nyanyi2 kat dalam lif...kalau x...lagi haru dibuatnye...hmmm...ape la perut ni...nak nyanyi pon tunggu la kat rumah ke...dalam kereta ke...ni kat tengah2 laman camni la dia nak nyanyi pon...huhuhu...

sesi memecah...

raya ada lebih kurang seminggu je lagi...duit raya pon dah dapat kan...jadi tiba lah masanya untuk memecahkan apa2 yang patut...mengagih2 kepada mana yang perlu....

akak2 yang jual kuih kat opis ni lovely stich tengok semua dah sibuk mengagih2kan kuih2 yang ditempah....akak2 dan adik2 yang menempah pulak...masing2 sibuk memecahkan duit nak bayar mana2 yang patut...mana2 yang x membeli kuih pulak...berduyun2 ke jalan TAR tu ha...x boleh la duit nak ada lama sikit kat tangan tu...ahhai!gatal ye...

lovely stich nak tunggu hari minggu ni...banyak program dah rancang nih...mau ke sana...mau ke sini...beli itu...beli ini...hahaha...mane tahan tengok je...ye x...?nak jugak rasa suasana raya tu...ambik feel kata omputeh...hehehe...

hmmm...raya2 jugak...jangan sampai melampau udah le....jangan sampai membazir....beringat sebelum kena...walaupun orang slalu cakap biar papa asal bergaya...tapi biar lah berpada...ingat2 sikit hari esok...zakat dah bayar ke belum...?

duit dah masuk...yeayyy!

alhamdulillah...rezeki Ramadhan ni...duit RM500 dah masuk...hehehe...apa lagi...boleh la sambung shopping....adush!melampau....eh...xde la melampau sangat...sikit2 aje....tinggal lebih kurang 9 hari je lagi nak sambut raya ni....harus la siapkan mana2 yang patut...

emmm...musim raya ni tol ada diskaun x...?

1 September....

hehehe...xde ape2 yang menarik pon ngan 1 September ni...saja je...sebab dah lama x update blog lovely stich ni...cik broadband kena bar le...huhuhu...lupa nak bayar...tu pasal lama cuti...hahaha...

hari ni datang kerja ngan rasa yang agak bersemangat gak la...mungkin sebab lama cuti kot...hehehe...dah terlebih makan buah...

pagi2 camni xde idea nak merapu lagi lah...mau g jalan2 dulu la...ziarah kengkawan...jom!

Saturday, August 28, 2010

x sabarnye nak tunngu petang....

hari ni kawan lovely stich masa belajar dulu nak datang kl....dari penang...lama betul x jumpa dia...rindu tau!bukan senang nak jumpa...nak tunggu lovely stich ke penang tu x tau la bilanye...kalau xde hal xde la nak pergi kot...jadi sementara dia dah datang ke sini...jumpa la kan...

harus gunakan peluang yang ada dengan sebaik2nya...nak snap pic banyak2...hehehe....dah lama x snap2...x sabar betul nak jumpa dia....

Friday, August 27, 2010

Nuzul Quran

hari ni dah 17 Ramadhan...hari ni jugak merupakan hari nuzul quran iaitu hari di mana ayat Al-Quran yang pertama diturunkan kepada Nabi Muhammad S.A.W....ayat pertama yang diturunkan oleh Allah melalui Malaikat Jibril ialah 5 ayat pertama dari sural Al Alaq...

ada negeri2 yang bercuti hari ni sempena nuzul quran...KL x cuti ye....jadi pergi la keja macam biasa ok...owh...patut la jalan lengang melampau masa datang keja tadi...pagi je la...tengok tengahari nanti...confirm penuh jalan....sume orang nak datang shopping kat KL...

haish!camne nak tido balik ni...?

tengah sedap2 tido...terkejut lak dengar bunyi alarm keta kat bawah tu....haish!time2 camni la nak bunyi pon....apela diorang ni....

lovely stich kalau dah tersedar...mula la payah nak tido balik...haaa...kan dah...x pasal2 terlepas 1 en3 pagi2 buta ni...hahaha...hmmm...owh...ada pulak bunyi mercun...diorang ni xleh nak fikir ke time2 camni orang nak tido...x payah la nak memekak...hadoi la...

telinga lovely stich ni memang sensitif pada bunyi....kalau ada bunyi cepat je tersedar...kalau senang nak tido balik xpe la jugak...ini jenuh nak amek masa baru leh tido...haish!apa lagi....jom kira kambing....1...2...3...4...5...6...7...8...9...10...........zzzzzzzzzzz

Thursday, August 26, 2010

alasan x kesampaian....cettt!

niat di hati nak bermalam kat umah adik tu ada makna tersembunyi sebenarnya....sudahnya hajat x kesampaian...huhuhu...

lampu bilik air x hidup....haiyooo....camner nak mandi sok pagi neh...?ingatkan boleh la lepas kalau tido umah adik tadi...huhuhu....yang ado....bergelap le mandi sok pagi....lilin dah le xde...haish!camne nak buat ni....korang ada idea x...?

kereta oh kereta....lampu oh lampu....semoga berbahagialah korang ngan kerenah korang tu...seronok mengenakan aku hari ni ye....xpe2...aku sabar....

dugaan lagi...

petang tadi...dah siap2 dengan penuh semangatnye lovely stich kuar umah...nak g berbuka kat umah adik sekaligus tido sana terus....sekali turun bawah...huwaaaaaaa!!!!cermin ketaku pecah!

sedeynye....terpaksa la menapak naik umah semula....cari selotape then turun balik....apa lagi...mula la operasi merawat cermin....hmmm...buat sementara...boleh la kot....dah selesai menampal tu...lovely stich gagahkan jugak la diri ni memandu....hohoho...bangganya dengan diri sendiri...

singgah bazar ramadhan...nak menapau apa2 yang patut nak bawak g umah adik kononnye...sekali tutup pintu...dengar bunyi kaca berderai...tengok2 cermin dah jatuh sikit...ohhoi!hmmm....rasa macam x berapa nak gagah dah la...huhuhu...pegi la tapau nasi kerabu ngan air....masuk keta, balik umah...kecewanya x dapat g umah adik...bising dia sebab dah masak banyak...sorry le budak...aku bukan sengaja lah!

hmmm....berbuka la kat umah sorang2 hari ni....tambah lak ngan sedey pasal cermin keta tu....sabar2....dugaan di bulan puasa ni...Allah sayangkan aku....

terbang melayang....x sempat nak pandang...

semalam gaji....hari ni duit dah habes...x sempat nak tengok pon...waaaaa!!!!duit hilang tanpa berita...

mane la xnye...tempah kueh raya x hengat...arini sesi melangsaikan duit kueh2 tersebut...duit...?x nampak pon...bayar pakai maybank2u je...canggih x...?x sempat nak cium pon bau duit2 tu...huawawawa....itu baru kueh....diulangi...kueh sahaja ye....baju raya x kira lagi...mak oi!!!melampau ko!

hmmm...xpe la...setahun sekali je....raya haji nanti x tempah baju dah...ngeee~~

adoiiii!

sakitnya tangan weh!bangun2 tido je rasa tangan dah sengal2...huhuhu....angkat barang semalam punya pasal la ni...huhuhu...giler sakit...nampak gayanye xleh buat keje la ari ni...muahahaha...alasan!

dah lama x memegang raket badminton...dah lama tangan ni x buat keje2 berat...sekali kena angkat barang...hambek...merasa la kau!longlai...

Wednesday, August 25, 2010

lepat pisang katenye...rupa2nye....

kecewanya tekak bila apa yang di telan bukan seperti apa yang diimpikan...waaaaa!

punye laa membeli ngan penuh perasaan....semangat lovely stich tanya akak yang jual kueh tu...
"ni lepat ape?"
"lepat pisang"katanye...
ate...udah di sebut lepat pisang...teman beli le...

sekali balik umah...nak makan...bukak2 je...huhuhu...bukan lepat pisang la...bukan lepat pisang!huhuhu...kecewa2...x tau le lepat ape...nak kata lepat ubi pon bukan...putih jek....ngee~~lovely stich memang x amek tau nama2 kueh kalau lovely stich x makan kueh tu....amek tau kueh yang suka makan jek...boleh gitu...?

sape la nak mengabiskan kueh ni...?beli x banyak pon...3 biji je..tapi kat umah ni lovely stich dok sorang je...kalau x lovely stich yang makan...sape lagi....?huhuhu...kueh....kueh....betul2 matikan selera nak membeli kueh lagi....

mia lari dari rumah

hadoi...budak kecik ni dah pandai lari dari umah...lovely stich dulu kecik2 kena pukul ngan mak dok berkurung dalam bilik je diam2...mogok la konon!cet...xde sape pon nak pujuk....

seronok bila tengok abang dia datang pujuk...bahagia je rasa bila ada abang yang membelai2 adik camtu...ngee~~

abang lovely stich garang lah...x reti nak manje2 cam mia tu...huhuhu...menakutkan!

bonus...?hmmm...

untuk kakitangan awam...xde bonus ok....cuma bantuan khas kewangan untuk gred 1-54 dan pesara...bantuan tersebut diberikan sebanyak RM500....alhamdulillah...ok la dari xde langsung kan...?ini pon lovely stich dengar2 kat opis tadi...pastu ada terbaca kat berberapa blog...nak kan berita sahih...tunggu la berita malam nanti...

 dah boleh tukar duit raya la ni...ngee~~~sape nak duit raya sila angkat kening ye....

sakitnya tangan...huhuhu...

tadi pegi hq amek barang...ingatkan sikit...sekali banyak daaaa....dah la banyak, berat lak tuh....ohoiiii!mau patah lengan lovely stich ni dibuatnye...harus la petang ni x memasak...ahaks...memasak ker...?

x sempat nak update blog awal2 pagi tadi...tiba2 lak harini keje banyak...harusla dulukan mana yang penting...ye x...?lagipon blog ni bukan la perkara wajib pon...perkara mesti je...paling2 kalau x sempat update datang jenguk pon dah ok kan...

k lah...nak g makan tido jap...sakit kepala lah...daaaa!

Tuesday, August 24, 2010

budak 3 tahun disembelih...

Ya Allah...ngeri sungguh lovely stich tengok berita kat tv ni....budak 3 tahun disembelih oleh bapa sendiri sehingga hampir putus lehernya....eeee...takutnye....dilaporkan bapa budak tersebut mengalami masalah mental...

sekarang ni macam makin menjadi2 je kes pesakit mental membunuh dan mencederakan orang...owh...harus berhati2 dengan orang di sekeliling kita...mintak dijauhkan dari perkara2 sebegitu...

takziah kepada keluarga mangsa...

kalau nanges batal puasa x...?

hari ni xde apa2 yang menarik pon...tapi masa kat opis tadi kakak ipar ada call...nak order kueh raya...hehehe...masyukkk...hahaha...bukan lovely stich lah...akak yang jual kueh kat opis tu la yang masyuukkk...lovely stich tolong order jek...

kueh...kueh jugak...tapi sebenarnye ada citer lain nak story ngan kakak ipar tu...ngeh3...sesi meluahkan rasa...drama air mata la pulak!erkkk....kalau nanges batal x pose...?hmmm...dah abes nanges tu rasa cam tenang sket...ok la kan..xde la berat sangat rasa beban kat kepala otak ni ha....

balik umah ni rasa sakit lak kepala...terlalu memikirkan masalah yang x tau la bilanya boleh selesai...huhuhu...menyampah la gini...

blog list ben ashaari

halllooooo...tadi g jalan2...terbaca en3 encik ben pasal blog list dia ni ha...rasa mau join ler...dulu selalu tengok2 je orang lain join...hari ni lovely stich pon nak join jugak la...

syarat2nye:

 1) banner ben ashaari blog

done!

2) tajuk blog list ben ashaari....
~udah kat atas tu...
done!

3) kategori mana yang anda ingin berada
~mau duduk dalam kategori peribadi...
done!

ok...selesai...tq ye encik ben!

kes mercun dah bermula

pagi ni baca kat harian metro budak tadika parah kat muka gara2 bakar mercun botol yang dia jumpa...semalam sorang budak maut sebab stor simpan mercun meletup..pastu ada budak putus jari...adoiii...ngeri lovely stich tengok...

selalunya...hal2 yang macam ni bermusim...macam kes buang anak tu jugak la...hari2 ade je bayi yang kena buang dijumpai...kes cedera dan maut angkara mercun ni pon...sama la....lepas ni mesti ada lagi citer2 berkaitan ngan mercun ni...hmmm...mintak2 dijauhkanlah....

pada yang ada anak2 kecik tu...awasilah...jangan biar diorang main benda alah merbahaya camtu...nanti bila dah jadi...sendiri jugak yang susah...pada yang dah besar panjang pon...x payah la nak tunjuk kepakaran nak buat mercun sendiri bagai...kena depan muka kang....x pasal2 x beraya...

Monday, August 23, 2010

mana satu nak tengok ni....?

epilog syurga cinta : isnin - khamis, 6.30 - 7.30 petang
cinta kirana : isnnin - jumaat, 6.30 - 7.30 petang

kalau korang la kan...mana satu korang nak tengok ek...?lovely stich pening la...dua2 citer tu best...haiyo....camner nih...?citer2 tu dah start la...

cepat2...tolong lovely stich bagi jawapan...

apa yang diharapkan dalam sebuah perhubungan...?

ada yang kata cinta itu indah....ada jugak yang kata cinta itu memeritkan...bagi korang....korang pilih yang mana...?

betul ke cinta tu indah...?apa yang berlaku semuanya manis2 aje....elok2 aje...ye ke...?macam x ye je...macam x logik pulak kalau semuanya indah2...cantik2...wangi2....
tapi betul ke cinta tu memeritkan....?dalam percintaaan semuanya menyakitkan...menitiskan air mata...betul ke...?

adat kehidupan...ada pahit dan manisnya...kalau x,xde la namanya kehidupan...

orang kata...dalam sesuatu perhubungan harus ada kepercayaan...barula sesuatu perhubungan tu menjadi....tapi...lovely stich x berapa nak caye la ngan statement tu....sebab kadang2 bila kita percayakan seseorang....orang tu akan mengkhianati kepercayaan yang kita bagi kat dia tu....huh!

dalam perhubungan....apa yang korang harapkan...?tapi bila apa yang korang harapkan tu x menjadi...apa yang korang akan buat...?adush....lovely stich pening la....betul2 tengah dalam dilema nih....huhuhu....sedey!

dugaan itu tanda Allah sayangkan kita...betul x...?

semalam ditimpa dugaan yang agak hebat bagi lovely stich...huhuhu...sedey tau!sampai ke hari ni masih tersa sedey tu...waaaaa!!!huh!nangis konon...x pasal2 batal pose kang....

bila kita ditimpa sesuatu musibah...diberikan dugaan...itu tandanya Allah sayangkan kita...Allah xkan menduga kita di luar kemampuan kita kan...maknanya...kalau dia bagi kita dugaan...kita memang boleh hadapi la dugaan tu kan...?

apa yang penting...kerjasama ketabahan dan kesabaran kita menerima setiap dugaan itu...wahhh!dah macam ustazah lak lovely stich arini...hehehe...ini namanya sesi memotivasikan diri sendiri..hakhakhak...harus la...lovely stich tengah bersedih ni...

hmmm...rasa macam berat je nak tanggung sorang2...tapi kalau citer pon orang xkan faham...huh!biar la...biar ianya berbuku di hati ini...cewah!hempuk gak budak ni kang...

dah tengah2 malam ni terjaga la pulak....haish!

ini la padahnye kalau tidur awal sangat tadi....kan dah...x pasal2 segar je bijik mata sekarang ni ha...aduh...jenuh la nak pujuk bagi pejam balik ni...huhuhu...

hmmmm...tadi ingat nak keluar jap...g ronda2...itu yang tidur awal tu...konon2 nak cari feel nak keluar la tu...sudahnye hampeh!keluar ntah ke mana....tidur je yang lebih...huhuhu...sekali bangun tengok jam 12.30...hah!12.30...?rosak program gue malam ni...haish!

ape nak dibuat...?jom kira kambing....1...2...3...4...5...6...7...8...9...10..............

Sunday, August 22, 2010

buka puasa yok!

salam sume...dah nak hampir waktu berbuka ni...bagi semenanjung...bagi sabah dan sarawak dah selamat berbuka dah pon...hehehe...korang buka dengan menu ape petang ni...?lovely stich beli kat bazar ramadhan je tadi...beli nasi kerabu je...simple dan sedap...nyam nyam....pastu terlalu pulak depan gerai sate...menciumkan bau sate yang semerbak tu...hmmmm...selamat sate itu ditapau...hehehe...habis ke makan banyak2 tu...?

ok lah...selamat berbuka sume...

inilah namanya kehidupan

hidup...kalau x dihiasi dengan gelak ketawa dan air hujan mata...x dipanggil kehidupan la kan...?adat dalam melalui liku2 kehidupan...ada pasang surutnya....ada pahit manisnya....xkanla asyek nak bergelak ketawa je....xkan jugak asyek nak berendam air mata je...hmmm...hidup penuh dengan drama...ada drama baru la meriah...ceria...berwarna warni hidup kita...

kadang2...cabaran dalam hidup ni seronok untuk kita lalui...sebab dari cabaran itulah mengajar kita jadi lebih kuat dan tabah....cabaran itu juga la memberikan kita pengalaman berharga dalam mematangkan diri kita sendiri...hmmm...lovely stich suka ngan cabaran...tapi kadang2 kalah jugak...dah x larat nak tempuh...hmmm...terduduk dibuatnye...ngee~~
Related Posts with Thumbnails